+45 3543 4474 mail@MBK.dk

God service

Er du i kontakt med mennesker i og uden for organisationen? Vil du være bedre til at få dine budskaber igennem på en god og ordentlig måde? Blive hørt, forstået og respekteret? Kunne styre samtaler bedre? Og kunne afslutte samtaler, som trækker i langdrag? Takle vanskelige kunder og kollegaer, og sætte grænser på en venlig måde?

God service

Alle der har direkte kundekontakt eller virksomhedskontakt, som ønsker at styrke deres kommunikationsevner for at yde en endnu mere professionel service.

Udbytte – Du styrker din:

  • Evne til at skabe en god og ordentlig kontakt med kunder og kollegaer.
  • Professionelle kommunikation, rådgivning og formidling – også i telefonen.
  • Evne til at tage udgangspunkt i kunden/samarbejdspartneren.
  • Evne til at afklare andres behov og ønsker på en professionel facon.
  • Evne til at præsentere jeres kompetencer og viden mere interessant.
  • Selvtillid og evne til at håndtere vanskelige kunder.
  • Evne til at kunne fastholde krav, meninger og behov.
  • Gennemslagskraft og formidlingsevne.
  • Evne til at bruge egne stærke sider.
  • Viden om egne styrker og udviklingsmuligheder.
  • Motivation til at udvikle dig i det daglige arbejde.

Indhold i kursus God service:

  • God service og stærke kommunikationsmodeller.
  • Tillidsskabende, positiv kommunikation.
  • Takling af tidsrøvere – få styr på tiden.
  • Afslutte samtaler venligt – få styr på samtalen.
  • Takling af vanskelige mennesker på en ordentlig måde.
  • Skabe kontakt, tillid og stærke relationer.
  • Din egen stil, facon og kommunikation.
  • Konflikthåndtering – få talt kunden ned.
  • Konflikthåndtering – fasthold dine krav.
  • Menneskers forskellighed – respekten for den enkelte.
  • Værdier, menneskesyn, holdninger og overbevisninger.
  • Personlige styrker og udviklingsbehov.
  • Få dine budskaber igennem på en effektiv og god måde.
  • Kropssprogets betydning i kommunikation.
  • Træning gennem forskellige øvelser.

Form:

Kurset består af en blanding af korte oplæg, diskussioner og træning gennem praktiske øvelser. Du kommer til at bruge egne erfaringer, øve dig i teknikker og få nye ideer.

Kursusindhold

Personlig fremtræden
Hvordan kan jeg styrke min personlige fremtræden, når jeg har kundekontakt?
Hvordan opfatter andre mig?

Vanskelige kunder
Hvordan håndterer jeg vanskelige kunder?
Hvordan undgår jeg at blive hylet ud af den eller komme ud på et sidespor?

Konflikthåndtering
Hvordan håndterer jeg konfliktsituationer?
Hvordan undgår jeg at reagere uhensigtsmæssigt?

Kontakt
Hvordan skaber jeg en god kontakt med kunderne? Hvordan får jeg opbygget en positiv atmosfære?

Troværdighed, logik og følelser
Hvad kan jeg gøre for at styrke min troværdighed overfor kunder, kollegaer og chefer?
Formidlingsniveauer
Hvilke niveauer kan jeg formidle på?
På hvilket formidlingsniveau får jeg præsenteret mit budskab mest effektivt?

Kommunikation
Hvilke enkle kommunikationsmodeller kan jeg bruge til at se på min egen kommunikation med?
Hvordan kan jeg styrke mine kommunikationsfærdigheder?

Barrierer hos mig og mine kunder
Hvad kan jeg gøre for at nedbryde barrierer hos kollegaer og kunder.
Hvad er mine kunders syn på mig?
Og hvad er mit syn på bestemte kundetyper?

Tidsrøvere
Hvad kan jeg gøre for ikke at overskride den afsatte tid? Hvordan takler jeg tidsrøvere?

 

Kursusprogram

Deltagernes ønsker og behov er udgangspunkt for kursets program. Hvilke emner vi kommer ind på, hvor meget emnerne fylder og hvornår vi kommer ind på dem, afhænger af deltagernes behov og ønsker.

Eksempel på program

Dag 1:
Kl. 9 – 12
Hvad er god service i dit arbejde? Hvilke forventninger har dine kunder til din service? Formiddagens mål er, at du får indsigt i forskellige kommunikationsformer, og en forståelse af, hvordan du kan skabe en god kontakt med kunderne.

Kl. 12.45 – 16
Om eftermiddagen får du redskaber til behovsafklaring og bliver trænet i spørgeteknik, som er redskaber til at forstå, imødekomme og aflæse dine kunder. Du får også grundlag for at kunne formidle dine pointer, så kunden kan bruge dem.

Dag 2:
Kl. 9 – 12
Formiddagen sigter mod at gøre dig bevidst om, hvad du kan tilbyde dine kunder, og træne dig i at kommunikere målrettet og tydeligt. Fokus er på at få dit budskab klart ud, og hvordan du kan overbevise og fange dine kunders opmærksomhed. Du træner også at spille på forskellige appelformer, så du får gennemslagskaft i din kommunikation.

Kl. 12.45 – 16
Om eftermiddagen træner du at sætte grænser og fastholde dine mål og behov i kontakten med kunder. Du arbejder desuden med teknikker til at håndtere vanskelige situationer og vanskelige kunder. Du får et større indblik i dine styrker og svagheder. Tilsidst laver du en handleplan for din fremtidige kundekontakt og service.

 

Pris og praktisk

Pris når kurset holdes hos os:
3 dags kurser koster 52.000 kr.
2 dags kurser koster 38.000 kr.
1 dags kurser koster 21.000 kr.
½ dags træning koster 14.500 kr.

Prisen inkluderer lokaler, morgenmad, frokost, te/kaffe, chokolade, DVD-optagelser, materialer, mapper osv.

Pris når kurset holdes hos Jer:
3 dags kurser koster 42.000 kr.
2 dags kurser koster 30.000 kr.
1 dags kurser koster 16.000 kr.
½ dags træning koster 10.000 kr.

Prisen forudsætter, at I sørger for alt det praktiske. Men vi kan sørge for mapper og kopiere deltagermaterialet for kr. 1.500 pr. kursus. Vi kan sørge for projektor og bærbar pc for kr. 500 pr. kursus, mens leje af videokamera koster kr. 1.000. Udenfor København tillægges transport efter statens alm. takster. Ovenstående priser tillægges moms.

Lokaler:
Vi har lokaler på Pilestræde 61,1, som ligger 5 minutter fra Nørreport. Kurset kan afholdes i vores lokaler eller i Jeres egne lokaler. Kurset kan også arrangeres som internat.

Vi anbefaler at kurset holdes hos os. Vores lokaler er indrettede til disse kurser. Vi har styr på mapper og materialer. Det tekniske udstyr som projektor og DVD-optager fungerer. Vi har en aftale med en god frokostrestaurant, og sørger selv for forplejning i løbet af dagen.

Kurset har en teambuilding-effekt og skaber netværk, når kursusdeltagerne kommer ud til “lidt luksus” uden at skulle på kontoret i pauserne.

Varighed:
Dette kursus kan holdes holdes i dagtimerne over 1, 2 eller 3 arbejdsdage.

Deltagerantal:
Max 16. deltagere på et 3 dags kursus
Max. 10 deltagere på et 2 dags kursus
Max. 6 deltagere på et 1 dags kursus.

Undervisere

Gitte Koldtoft

Gitte Koldtoft

Se profil

Karin Krogh

Karin Krogh

Se profil

Michael Brorsen

Michael Brorsen

Se profil

Morten Overgaard Eskelund

Morten Overgaard Eskelund

Se profil

Har du spørgsmål til dette kursus, så udfyld venligst formularen nedenfor og vi vender tilbage snarest muligt.

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Udtalelser fra tidligere kunder

"Som kursets skred frem var underviseren god til at rette undervisningen til for firmaets og de enkelte ansatte. Underviseren var god til at give folk tid til at snakke og diskutere."

Tommy Slangerup, Linie Design A/S

"Positivt og særdeles udbytterigt."

Alice Stenderup, Linie Design A/S
MBK A/S
MBK A/S logo
Tilmeld vores nyhedsbrev

Tilmeld vores nyhedsbrev

MBK A/S er Danmarks bedst evaluerede kursusvirksomhed og nr. 1 i kategorierne "Karriere og Uddannelse" og "Konference, Kursus & Mødelokaler" på Trustpilot.

Læs hvorfor det går så godt i vores nyhedsbrev og få nyheder om kurser, lokaler og gratis foredrag.

Tak for din tilmelding :-)

Share This