tiltag mod covid19 hos mbk

Sidst opdateret: 11. juni 2021

KÆRE GÆST HER HOS MBK

Som altid – er det allervigtigste for os, at du føler dig inspireret, forkælet og tryg under dit besøg hos MBK.

I disse Corona-tider skal vi gøre alt for at passe godt på hinanden og vore kære, og vi har som altid gjort os umage for at skabe de bedste rammer for dig. Vi har udarbejdet en lang liste af Corona-tiltag, som vi beder dig og alle andre om at støtte op om.
Vi følger naturligvis de til enhver tid gældende anbefalinger fra Regeringen og Sundhedsmyndighederne, og laver løbende justeringer af vores tiltag.

Vi har pt. foretaget 14 konkrete Corona-tiltag som vi beder alle gæster om at støtte op om:

1. Coronapas

Hos MBK er der krav om fremvisning af gyldigt Coronapas for alle besøgende.

Coronaspas skal fremvises ved ankomst til personalet i MBKs reception.

Dokumentation gældende som Coronapas kan være en af fire nedenstående:

Coronapas app'en (kan downloades via App Store eller Google Play appbutik).

Du skal logge ind med NemID første gang for at aktivere Coronapasset. Ved fremvisning af QR-kode er der ikke behov for at vise gyldigt ID.

Hvis du anvender en af nedenstående muligheder skal Coronapasset vises sammen med gyldigt ID. Coronapasset kan være digitalt på smartphone eller udprintet på forhånd.

Gennemført vaccination
Din vaccination vil være gyldig som dokumentation fra 2 uger efter, du har fået den første vaccinedosis.

Negativ COVID-19 test
Du kan bruge en negativ test som dokumentation, hvis testen er foretaget inden for de seneste 72 timer. Den negative test kan enten være en PCR-test eller en hurtigtest.

Tidligere smittet med COVID-19
Er du tidligere smittet med COVID-19, kan du bruge det som dokumentation, ved at vise testsvaret fra din positive test. Din positive test skal være foretaget inden for de seneste 14-180 dage (6 måneder) for at være gyldig som dokumentation.

2. Ankomst til MBK

Vi har opstillet håndsprit ved indgangen – og vi beder alle gæster om at foretage en grundig afspritning af hænderne, inden man bevæger sig videre i huset.

3. Mundbind

Fra mandag den 14. juni 2021 er mundbind ikke længere et krav under besøget hos MBK. Alle er naturligvis meget velkomne til, fortsat, at benytte mundbind.

Mundbind vil være tilgængelig i vores Reception for de gæster, der har glemt at medbringe deres eget. Vi benytter Type II eller III – CE-certificeret. Vi opfordrer dog alle gæster til at medbringe deres egne mundbind.

4. Håndsprit under dit besøg hos MBK

Der er opstillet dispensere med håndsprit i alle fællesområder, mødelokaler samt på toiletter. Brug dem flittigt.

5. Afstand mellem mødedeltagerne

Vi sikrer, at afstanden mellem deltagerne i mødelokalerne nøje følger myndighedernes anvisning (pt. 1 meter mellem deltagerne og minimum 2 kvadratmeter pr. person i lokalet - siddende publikum).

6. Bordopstilling i lokalet

Vi sørger for at dækkes op i lokalet med mest mulig afstand mellem deltagerne (minimum 1 meter mellem deltagerne - målt fra næsetip til næsetip). Der må ikke ændres på den opstillede bordopstilling i mødelokalet uden aftale med MBK-personalet.

7. Krav om fast siddeplads

For alle vores arrangementer er der krav om en fast siddeplads i mødelokalet.
Det betyder, at gæsterne skal sidde på samme plads hele dagen, og kun forlade pladsen kortvarigt for f.eks. at hente forplejning eller ifm. toiletbesøg.
Brugen af gruppelokaler er igen tilladt, men her hos MBK opfordrer vi alle til, at undgå brugen af gruppelokaler. Benyttes gruppelokaler som led i et arrangement, skal deltagerne fortsat hele tiden holde 1 meters afstand.

8. Forplejning

Forplejning er en vigtig del af en god mødedag, og i disse tider er serveringen og håndteringen ekstra vigtig.
Her hos MBK gør vi altid umage for en korrekt og sikker håndtering af vores forplejning, men vi har naturligvis indført en lang række ekstra Corona-retningslinjer.
Forplejningen serveres portionsanrettet fra vores fællesområder.

Al forplejning skal indtages i mødelokalet på dén faste plads (siddende med minimum 1 meters afstand til nærmeste deltager).

Morgenmaden
Morgenmaden vil blive serveret i portionsposer, for at sikre bedst muligt mod Corona.
Morgenmaden vil være bestående af en lækker nybagt bolle med ost (økologisk smør og marmelade vil ligeledes være tilgængeligt).

Frokost
I den kommende tid tilbyder vi to forskellige typer af frokost – begge frokosttyper er portionsanrettet og bliver serveret i/ved mødelokalet.
Frokosttypen bestilles samtidig med lokalet.

Mulighed 1: Frokostposen
Luksus frokostpose med lækkerier, serveret direkte i mødelokalet. Frokostposen er bestående af:
- 2 luksus sandwich i forskellige varianter (svarende til en sandwich i normal størrelse)
- 1 mix salat
- 1 lille snack
- 1 sundhedsshot
- 1 lille dessert

OBS! Det er meget vigtigt at vi modtager besked om allergier eller særlige hensyn forud for arrangementet.

Mulighed 2: Stor luksus sandwich
En stor luksus sandwich, der serveres direkte i mødelokalet. Alle sandwich vil være pakket særskilt ind.OBS! Det er meget vigtigt at vi modtager besked om allergier eller særlige hensyn forud for arrangementet.

Eftermiddagsforkælelse
Eftermiddagsforkælelsen vil fortsat være bestående at et udvalg af vores populære udvalg fra Aalborg Chokoladen og småkager, denne vil være ”portionsanrettet” på små søde tallerkner af bambus.

Kaffe og te
Kaffe og te serveres i vores flotte Fællesområder, hvor der er god plads til at alle og hvor vores dygtige personale kan sikre bedst mulig hygiejne for kander og kontaktpunkter.
I Fællesområder har vi opsat masser af håndsprit.
Kander og øvrige kontaktpunkter rengøres grundigt efter hver pause (eller ved påfyldning).

9. Kø til toilet

Det er er ikke tilladt at stå i kø til toilettet. Vi har mange toiletter, så hvis der er optaget, kan du gå lidt rundt og finde et andet toilet. Eller gå en tur og kom tilbage.

10. Bliv på etagen!

Vi opfordrer alle gæster til, så vidt muligt, at blive på dén etage, hvor deres mødelokale er beliggende. Vi forsøger at placere alle hold ud på så mange etager som muligt – for at skabe så god afstand mellem jer som muligt. Tagterrassen er naturligvis åben hele dagen – vi opfordrer dog alle gæster til give hinanden plads.

11. Elevator

Max 1 person i elevatoren ad gangen.

12. Rengøring

Vi har sørget for ekstra rengøring af alle områder her hos MBK.
Toiletterne bliver rengjort minimum 2 gange pr. dag.
Alle overflader som f.eks. håndtag, gelændere og trykknapper bliver sprittet af to gange om dagen (om morgenen samt efter frokost ca. kl. 13).

13. SmitteStop-appen

Vi opfordrer alle vores gæster til at downloade og aktivere myndighedernes SmitteStop-app inden besøget hos MBK. Læs mere omkring appen direkte på www.smittestop.dk.

14. Bliv hjemme ved sygdom!

Det er afgørende for os alle, at du bliver hjemme, hvis du føler dig syg (også bare sløj) og ikke møder op her hos MBK.

Ovenstående retningslinjer vil naturligvis løbende blive opdateret, og vi vil meget gerne opfordre alle til at komme med gode ideer og Corona-forebyggende initiativer.

Ved spørgsmål er du meget velkommen til at kontakte os i Receptionen på telefon 3543 4474 eller mail@MBK.dk.

Med venlig hilsen

Teamet bag MBK A/S

15585

Tilmeld vores nyhedsbrev

MBK A/S er Danmarks bedst evaluerede kursusvirksomhed og nr. 1 i kategorierne "Karriere og Uddannelse" og "Konference, Kursus & Mødelokaler" på Trustpilot.

 

Du kan altid afmelde dig vores nyhedsmail via mail@mbk.dk eller www.mbk.dk/persondata.