FB
+45 3543 4474 mail@MBK.dk

Stresshåndtering – 2 dage

Føler du dig ofte presset, stresset og overvældet over alt som du skal kunne og nå? Kunne du godt tænke dig at få nogle gode vaner for at holde fokus og bevare roen, når du oplever at bærret er ved at flyde over? Vil du gerne være bedre til at kende dine grænser og kunne sige til og fra for at passe på dig selv? Vil du gerne være bedre til at prioritere det, som giver værdi i dit liv og droppe det som dræner? Vil du gerne skabe mere ro og større arbejdsglæde og livsglæde?

Stresshåndtering – 2 dage

Kurset henvender sig til alle, der ønsker at blive bedre til at udnytte egne ressourcer. Kurset er for ledere og medarbejdere, der ønsker at forebygge stress. Kurset er for dig der selv vil tage styringen og få nogle værktøjer der virker. Desuden ledere, der ønsker at forebygge og bekæmpe stress hos deres medarbejdere.

Udbytte på kurset i Stresshåndtering:

Din styrker din evne til:
  • At blive bedre til at håndtere og forebygge stress.
  • At realisere egne ressourcer og sætte mål for eget liv.
  • At skabe overensstemmelse mellem arbejdspladsens og egne ønsker.
  • At sige til og fra – og blive respekteret for det!
  • At få mere indflydelse, tage initiativ og sætte grænser.
  • At skabe bedre balance mellem arbejdsliv og privatliv
  • At øge arbejdsglæde og livskvalitet.

Indhold:

  • Hvad er stress? Hvordan opstår stress? Stresssymptomer. Hvem er i farezonen?
  • Hvad kan jeg gøre for at forebygge stress?
  • Kroppen som fundament for energi og velvære.
  • Egne handlemuligheder! Værktøjer til at prioritere det som giver værdi.
  • Det væsentligste i livet lige nu – hvordan give det prioritet.
  • Øvelser til at aktivere dit parasympatiske nervesystem når som helst og hvor som helst.
  • Samarbejde og relationers betydning for stress.
  • Afspænding og arbejdsglæde.

Form:

Kurset holdes over 2 dage med pause imellem, så du kan øve det fra første dag inden vi mødes igen anden dag. Kurset gennemføres i bevægelse mellem teori, øvelser, diskussion og refleksion.

Kursusindhold

Herre i eget hus
Hvem styrer dit liv?
Du eller dine omgivelser?
Hvilke områder i tilværelsen trænger især til opmærksomhed?

Ansvar
Hvem er ansvarlig for din livskvalitet?
Hvordan øger jeg livskvaliteten?

Psykisk arbejdsmiljø
Hvordan påvirker arbejdsmiljøet mig og hvordan kan jeg selv påvirke?

Gennemslagskraft
Hvordan kan jeg sige fra og blive respekteret?

Vind – Vind
Hvordan får jeg andre til at respektere min plan?

Stress
Hvad er det, og hvem er i risikozonen?
Hvilke faresignaler er der ved stress?
Hvordan forebygger jeg stress?

Livskvalitet
Hvad kan jeg gøre af enkle ting for at forbedre min livskvalitet?

Sundhed
Hvordan kan jeg fremme både min fysiske og mentale sundhed?

Overskud
Hvad kan jeg gøre for at få mere overskud i livet?

Kursusprogram

Deltagernes ønsker og behov er udgangspunkt for kursets program. Hvilke emner vi kommer ind på, hvor meget emnerne fylder og hvornår vi kommer ind på dem, afhænger af deltagernes behov og ønsker. Det følgende er et eksempel på, hvordan et program kan se ud.

Dag 1:
Kl. 9 – 12

Stress – ven eller fjende? Stresssymptomer. Hvordan du selv kan være med til at styre stresspåvirkning?
Hvad kan du gøre mere af for at takle og forebygge stress?

Kl. 12.45 – 16
At være herre i eget hus. Hvad består dit liv egentlig af? Du får bevidsthed om, hvad der dræner og hvad der giver energi i dit liv. Vi laver en plan for, hvordan du kan implementere det som skaber meningsfuldhed i dit liv. Vi arbejder med dine grundlæggende rettigheder for at sige til og fra. Herunder assertionstræning. Evnen til at kunne sige til og fra med naturlig autoritet. Dagen afsluttes med en foreløbig handleplan med konkrete tips og tricks til hvad i kan gå hjem at gøre anderledes. Handleplanen følges på dag 2.

Dag 2:
Kl 9 – 12
Vi samler op på hver enkelt kursists oplevelse af at implementere handleplanen siden sidst. Hvad har givet værdi fra forløbet indtil videre og hvad er der stadig brug for viden omkring og hjælp til? Vi arbejder med en løsningsorienteret spørgeteknik som tager tankerne væk fra problemtænkning og hen til nye og usete muligheder.

Kl. 12.45 – 16
Vi arbejder med teknikker til at aktivere dit parasympatiske nervesystem, som du kan bruge når som helst hvor som helst. Vi arbejder med mentaltræning, tanker, følelser og kroppens indflydelse på hvor meget glæde og ro du oplever. Vi arbejder med nogle ekstremt effektive mentale værktøjer til at tage styring i livet og få mere ro, glæde og balance. Kurset afsluttes med en personlig handleplan.

Pris og praktisk

Pris:
6.800 kr. inklusiv forplejning og kursusmateriale. Ekskl. moms.

Datoer:
Dag 1: 7.juni 2019
Dag 2: 17. juni 2019

Sted:
Pilestræde 61, 1112 København K. (500 meter fra Nørreport).

Varighed:
2 dage – med pause imellem, så du kan øve det fra første dag inden vi mødes igen anden dag.

Tilmeldingsvilkår:
Betaling for kurset skal ske straks efter modtagelse af fakturaen som fremsendes når vi har registreret din tilmelding.

Ved afmelding kan en kollega overtage pladsen uden yderligere omkostninger eller du kan selv deltage for halv pris ved et senere kursus.

Undervisere

Katrina Farrell portræt foto

Katrina Farrell

Se profil

Anna-Elise Bækkelund

Anna-Elise Bækkelund

Se profil

Anna Birk

Anna Birk

Se profil

Har du spørgsmål til dette kursus, så udfyld venligst formularen nedenfor og vi vender tilbage snarest muligt.

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Stresshåndtering – 2 dage

Kun kr. 6800+moms pr. person
  • 07-06-2019 - 2 dage
  • 15-11-2019 - 2 dage
MBK
MBK A/S logo
15585

Tilmeld vores nyhedsbrev

MBK A/S er Danmarks bedst evaluerede kursusvirksomhed og nr. 1 i kategorierne "Karriere og Uddannelse" og "Konference, Kursus & Mødelokaler" på Trustpilot.

 

Du kan altid afmelde dig vores nyhedsmail via mail@mbk.dk eller www.mbk.dk/persondata.

Share This