+45 3543 4474 mail@MBK.dk

Konflikthåndtering og kommunikation – ½ + ½ dag (Eftermiddag)

Et kursus om at kommunikere og takle konfliktfyldte situationer med andre mennesker.
Vil du være bedre til at skabe en god kommunikation? Ønsker du at fastholde en respektfuld og konstruktiv dialog i konfliktfyldte situationer? Og ønsker du at få dine budskaber igennem på en god og ordentlig måde? Blive hørt, forstået og respekteret. Vil du vide, hvordan andre opfatter din måde at kommunikere på? Hvad dine stærke og svage sider er? Vil du være bedre til at sætte grænser og fastholde dine krav?

Konflikthåndtering og kommunikation – ½ + ½ dag (Eftermiddag)

Kurset er for dig, der vil styrke din kommunikation med samarbejdspartnere og kollegaer.  Kurset er for dig, der ønsker enkle og konkrete redskaber til at takle vanskelige situationer.

Udbytte:

Du styrker din:
– Måde at kommunikere og formidle på
– Evne til at takle konflikter
– Evne til at indgå konstruktivt i en dialog
– Evne til at give brugbar feedback
– Evne til at bruge egne stærke sider
– Evne til at få det bedste ud af samarbejdet
– Evne til at sætte klare grænser og fastholde krav.

Indhold:

– Indsigt i kommunikation, konflikthåndtering og samarbejde
– Aktiv lytning – skabe åben, tillidsvækkende og fordomsfri kommunikation
– Konfliktløsning – takle vanskelige situationer eller personer
– Feedback på en konstruktiv måde
– Din egen fremtrædens betydning for kommunikation og samarbejde
– Venlig fastholdelse af krav, grænser og mål.

Form:

Kurset består af en blanding af korte oplæg, diskussioner og træning gennem praktiske øvelser. Du kommer til at bruge dine egne erfaringer, øve dig i teknikker og få nye ideer. Der forventes stor deltageraktivitet.

Kursusindhold

Konflikttrappen
Hvordan bliver jeg opmærksom på om jeg selv og andre er med til at optrappe eller mindske en konflikt?

Konflikthåndtering
Hvordan håndterer jeg konfliktsituationer?
Hvordan reagerer jeg hensigtsmæssigt?

Fastholdelse af krav og ønsker
Hvordan fastholder jeg mine ønsker og krav på en venlig og respektfuld måde?

Styrker og udviklingsområder
Hvad er mine styrker og svagheder i forhold til kommunikation og konflikthåndtering?
Individuel feedback, der motiverer til udvikling af bedre kommunikation?

Feedback
Hvordan giver jeg mest hensigtsmæssigt andre feedback? Hvordan undgår jeg, at folk bliver kede af det eller sure, når jeg giver dem feedback?

Åben kommunikation
Hvordan og hvornår skal jeg fremstå åben, positiv, tillidsvækkende og fordomsfri?
Hvordan bliver jeg bedre til at lytte?

Kontakt
Hvordan skaber jeg en god kontakt til dem, jeg samarbejder med til daglig? Hvordan får jeg opbygget en positiv atmosfære?

Personlig fremtræden
Hvordan opleves min måde at kommunikere på af andre? Er der noget ved min fremtræden, jeg skal passe på med? Hvad skal jeg holde fast i? 

Kommunikation
Hvilke enkle kommunikationsmodeller kan jeg bruge til at styrke mine kommunikationsfærdigheder?

Anerkendende og konstruktivt samarbejde
Hvad er fundamentet for et positivt, værdifuldt og konstruktivt samarbejde?

Vanskelige samarbejdsrelationer
Hvordan håndterer jeg vanskelige samarbejdspartnere eller kolleger?
Hvad kan jeg selv gøre for ikke at blive hylet ud af den?

Kursusprogram

Deltagernes ønsker og behov er udgangspunkt for kursets program. Hvilke emner, vi kommer ind på, hvor meget emnerne fylder, og hvornår vi kommer ind på dem, afhænger af deltagernes behov og ønsker. Det følgende er et eksempel på, hvordan et program kan se ud.

Dag 1:
Kl. 17.00-20.30
Konfliktudvikling og konflikthåndtering
Hvordan udvikler en konflikt sig? Kan vi forstå de grundlæggende elementer i en konflikt, og dermed blive bedre til at se dem komme og takle dem? Og hvordan kan jeg forstå min egen kommunikation og dens betydning for udviklingen af konflikter? Hvordan tager jeg selv ansvar for at nedtrappe konflikten?

Dag 2:
Kl. 17.00-20.30

Mine egne og andres behov og grænser
Hvordan kan jeg blive bedre til at optræde respektfuldt og venligt over for besværlige mennesker, og hvordan kan jeg samtidig blive bedre til at fastholde mine krav og grænser? Eftermiddagen fokuserer på metoder til – på den ene side at blive bedre til at møde, forstå og lytte til din modpart – og på den anden side fastholde egne krav og følelsesmæssige grænser. Vi arbejder mod en konstruktiv dialog. Kurset afsluttes med udarbejdelse af individuelle handleplaner og evaluering.

Pris og praktisk

Pris:
4.800 kr. inklusiv forplejning og kursusmateriale. Ekskl. moms.

Datoer:
Dag 1: Mandag den 3. december 2018, kl. 17.00-20.30
Dag 2: Onsdag den 5. december 2018, kl. 17.00-20.30

Pilestræde 61, 1112 København K. (500 meter fra Nørreport).

Varighed:
1 dag – fordelt over to halv dage (aften).

Tilmeldingsvilkår:
Betaling for kurset skal ske straks efter modtagelse af fakturaen som fremsendes når vi har registreret din tilmelding.

Ved afmelding kan en kollega overtage pladsen uden yderligere omkostninger eller du kan selv deltage for halv pris ved et senere kursus.

Undervisere

Katrina Farrell portræt foto

Katrina Farrell

Se profil

Anna-Elise Bækkelund

Anna-Elise Bækkelund

Se profil

Har du spørgsmål til dette kursus, så udfyld venligst formularen nedenfor og vi vender tilbage snarest muligt.

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Konflikthåndtering og kommunikation – ½ + ½ dag (Eftermiddag)

Kun kr. 4800+moms pr. person
  • 03-12-2018 - 2 dage
MBK A/S
MBK A/S logo
15585

Tilmeld vores nyhedsbrev

MBK A/S er Danmarks bedst evaluerede kursusvirksomhed og nr. 1 i kategorierne "Karriere og Uddannelse" og "Konference, Kursus & Mødelokaler" på Trustpilot.

 

Du kan altid afmelde dig vores nyhedsmail via mail@mbk.dk eller www.mbk.dk/persondata.

Share This