Kursus i Intro til online marketing

Vil du også lære at forstå det grundlæggende indenfor online marketing?
Vil du have et overblik over, hvordan du kan prioritere den enkelte opgave og KPI?
Vil du være bedre til at prioritere tid, økonomi og værktøjer indenfor online marketing?
Vil du have et godt kendskab til redskaber indenfor webanalyse, SEO, SEM, e-mailmarketing og SoMe?

Kurset er for dig, der vil have et overblik over mulighederne indenfor online markering og øvelse i at bruge redskaberne, så du kan komme godt i gang med online marketing.

Udbytte:

Formålet med kurset er at styrke din:

  • Grundlæggende forståelse af online marketing.
  • Evne til at gennemføre vigtige webanalyser.
  • Viden om hvordan du kan sætte de rette KPI’er.
  • Evne til at kunne skabe betalt og organisk indhold.
  • Viden om, hvordan du finder de rette søgeord til dit online arbejde.
  • Evne til at lave effektive velkomstbreve og nyhedsbreve
  • Evne til at arbejde med customer journey mapping og indholdsstrategier.
  • Viden om muligheder, fordele og ulemper ved målrettet annoncering på sociale medier, Facebook, LinkedIn, Instagram, YouTube, TikTok.

Indhold:

  • Hvordan du fastsætter KPI’er og måler ROI af indsatsen på sociale medier.
  • Praktisk erfaring med Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, TikTok.
  • Hvor og hvornår skal du bruge webanalyse.
  • Målrettet annoncering, kampagneplanlægning og retention.
  • Målgrupper, Customer Journey og kundetyper.
  • Tips og tricks til at lave gode videoer til sociale medier.
  • Analyser, afrapportering og effektmåling, påvisning af positiv ROI.

Form:

Kurset gennemføres som en vekselvirkning mellem korte oplæg, såvel tavleoplæg som video, gruppeøvelser og træning gennem praktiske øvelser. Du bliver ikke ensrettet på kurset, men vælger selv hvilke teknikker og redskaber, der er mest brugbare i dine arbejdssituationer.

Kursusindhold

Ugemedie og poste
Hvilken betydning har det, at LinkedIn er et uge-medie?
Må jeg gerne poste hver dag eller måske endda flere gange om dagen?
Hvordan poster jeg jobs på LinkedIn?
Hvordan skaber jeg interesse om min virksomhed som arbejdsplads på LinkedIn?

Forstå algoritmen
Hvordan er algoritmen hos LinkedIn forskellig fra de andre SoMe algoritmer?
Hvad sker der hvis jeg ikke forstår den?
Ændrer den sig løbende?
Hvordan indvirker #’s synligheden af dit indhold?

Links, Linkedin og optimering
Hvordan skal du bruge @ og # på LinkedIn og hvor mange af dem?
Skal du linke i dine posts og hvordan i så fald?

Opnå større reach
Hvordan får jeg flere mennesker til at se vores content?
Hvorfor er Reach grundstenen indenfor SoMe og LinkedIn?
Hvordan får jeg større reach?
Hvad er de konkrete regler, der giver større og mindre reach?
Forskellen på video, billeder, undersøgelser og rene tekstopslag.

Organisk indhold
Hvordan slår du bedst jobs op på LinkedIn?
De fleste poster primært organisk. Hvordan poster du optimalt?
Hvilke tidspunkter, hvilken eller hvilke typer af content?

Målgrupper
Hvordan arbejde mest effektivt med målgrupper?
Hvordan lave dem og hvilke størrelser har bedst effekt?
Skal du bruge grupper i forbindelse med din rekruttering?

Betalt indhold
Hvordan kan forskellige annoncetyper arbejde sammen?
Hvordan skaber jeg større synergi i mine kampagner?
Skal jeg skifte målgruppe undervejs?

Optimering af jeres egne konkrete profiler
Vi optimerer sammen både jeres personlige profiler og jeres virksomhedsprofiler.
Hvordan er jeres statistikker?
Skal vi tage nye billeder?
Hvordan kan teksterne optimeres?

Kursusprogram

Programmet vil blive indrettet efter, hvad de forskellige deltagere ønsker og har mest behov for. Hvis det er et internt kursus, hvor alle deltagere er fra samme virksomhed, kan kurset skræddersys fuldstændigt. Der vil i alle tilfælde være fokus på det, der er relevant for kursusdeltagerne. Et program kan se således ud:

Dag 1:

Kl. 9-12
Overblik over de vigtigste elementer i Online marketing.
Kort intro til grundprincipperne indenfor digital marketing. En dybere forståelse af kunder, personaer og customer journey. Hvordan ses sammenhæng og budgetter, hvad er ROI, hvordan udregnes det, og hvad kan det bruges til?

Kl. 12.45 – 16
Keywords og nyhedsbreve.
Keywordanalyse, hvilke ord, ordsætninger, områder skal man vælge at skrive om/arbejde med? Hvad skal prioriteres og hvordan. Forskellen på shorttail og longtail keywords. Hvordan bruges nyhedsbreve bedst? I hvilke sammenhænge er nyhedsbreve gode? Hvordan opnår du de bedste åbningsrater? Hvordan bruges nyhedsbreve i sammenhæng med andre medier

Dag 2:

Kl. 9-12
SEO og SEM. Hvordan får I organisk trafik til jeres site?
Hvad er vigtigt i forhold til overskrifter, URL’en, snippets, metabeskrivelser, længden på jeres indhold osv. SEO i forhold til tekst, billede og video, herunder tekstning af video samt beskrivelse og keywords af samme. Sådan bruger I Google Maps og opnår trafik igennem Google. Hvordan får I betalt trafik fra søgemaskinerne? Hvad indeholder en god annonce? Hvordan skal strukturen være? Hvor lokal skal jeres annoncering være?

Kl. 12.45 – 16
Sociale medier organisk og betalt.
Hvordan fungerer de forskellige annonceringsplatforme? Hvilken platform skal man vælge? Hvad er forskellen på de forskellige kampagnetyper? Hvordan arbejder man bedst med målgrupper? Hvordan skrives de bedste annoncetekster? Skal I vælge billederannoncer eller videoannoncer?

Pris og praktisk

Pris når kurset holdes hos os:
2 dags kursus koster 40.000 kr.

Prisen inkluderer lokaler, morgenmad, frokost, te/kaffe, chokolade, materialer mv.

Pris når kurset holdes online via Zoom:
2 dags kursus koster 32.000 kr.

Pris når kurset holdes hos jer:
2 dags kursus koster 32.000 kr.

Prisen forudsætter, at I sørger for alt det praktiske. Men vi kan sørge for deltagermaterialer, mapper, blokke og kuglepenne for kr. 1.500 pr. kursus.
Udenfor København tillægges transport efter statens takst.

Lokaler:
Hos MBK tilbyder vi inspirerende kursuslokaler i hjertet af København.
Vores flotte kursuscenter er beliggende i Pilestræde 61, 1112 København K (50 meter fra Rundetårn og 500 meter fra Nørreport).
Vi anbefaler at kurset holdes hos os, da vores lokaler er indrettede til kurser, og vi har styr på lokalet, det tekniske udstyr og materialerne.
Desuden sørger vi for god forplejning i løbet af dagen startende med morgenmad og frugt – lækker frokost – til kaffe/te og eftermiddagschokolade.
Kurset giver en teambuilding-effekt og skaber netværk, når kursusdeltagerne kommer ud til “lidt luksus” uden at skulle på kontoret i pauserne.

Kurset kan naturligvis også afholdes i jeres egne lokaler eller på en anden lokation efter jeres ønske. Kurset kan også arrangeres som internat.

Varighed og tid:
Dette kursus har en varighed på 2 kursusdage.

Deltagerantal:
Kurset Intro til online marketing har et maksimum deltagerantal på 12 personer. Kontakt os ved spørgsmål.

Ovenstående priser er eksklusiv moms.

Har du spørgsmål til dette kursus, så udfyld venligst formularen nedenfor og vi vender tilbage snarest muligt.

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Kontakt os

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

15585

Tilmeld vores nyhedsbrev

MBK A/S er Danmarks bedst evaluerede kursusvirksomhed og nr. 1 i kategorierne "Karriere og Uddannelse" og "Konference, Kursus & Mødelokaler" på Trustpilot.

 

Du kan altid afmelde dig vores nyhedsmail.