+45 3543 4474 mail@MBK.dk

Præsentationsteknik for advokater

Drukner dit budskab i faglige petitesser eller manglende struktur?
Lader du nervøsiteten overtage, når du stiller dig op foran mange mennesker?
Vil du blive bedre til at fremlægge sager på møder, præsentere budskaber i organisationen, i retten, til kunder og kollegaer, undervise eller holde foredrag og taler?

Præsentationsteknik for advokater

Kurset er for advokater og advokatfuldmægtige, der vil styrke sin formidlingsevne og gennemslagskraft.

Udbytte – Du styrker din:

  • Gennemslagskraft og formidlingsevne.
  • Evne til at holde den røde tråd.
  • Evne til at bruge teknikker og redskaber.
  • Selvtillid og evne til at formindske nervøsiteten.
  • Evne til at skabe god kontakt med tilhørerne.
  • Mulighed for at bruge egne stærke sider.
  • Motivation til større formidlingsopgaver.

Indhold:

  • Forberedelse – hurtigere og bedre.
  • Manuskriptuafhængighed og husketeknik.
  • Metoder til at håndtere nervøsitet.
  • Strukturer til forskellige situationer.
  • Effektfulde indledninger og afslutninger.
  • Forskellige formidlingsniveauers betydning.
  • Kropssprogets betydning.
  • Skabe engagement hos tilhørerne.
  • Dynamisk kontakt med tilhørerne.
  • Håndtering af vanskelige tilhørere.
  • Brug af PowerPoint, OH, flip-over og whiteboard.
  • Træning gennem forskellige øvelser.

Form på Præsentationsteknik for advokater:

Kurset gennemføres som en vekselvirkning mellem korte oplæg og træning gennem praktiske øvelser. Du bliver ikke ensrettet på kurset, men vælger selv hvilke teknikker og redskaber, der er mest brugbare i dine arbejdssituationer. Du vil blive optaget på DVD, så du senere kan se din egen præsentation og feedbacken på den.

Obligatorisk efteruddannelse:
Advokater skal have obligatorisk efteruddannelse med 54 lektioner i løbet af en 3-årig periode (svarer til ca. 3 hele kursusdage om året). Vi har tilrettelagt vore kurser efter de krav, der er til obligatorisk efteruddannelse, og sørger for at vore kurser er relevante for alle typer advokater. På Advokatsamfundets hjemmeside står der ”Kurser af denne art, f.eks. retorik, præsentationsteknik og regnskabsforståelse, vil som udgangspunkt blive anset for at være af generel betydning for advokaterhvervet”.

På kursusbeviset efter et 2 dags kursus skriver vi: ”På kurset er NAVN over 15 lektioner á 45 minutters varighed blevet trænet i redskaber og teknikker til forberedelse, gennemførelse og evaluering af præsentationer, herunder: Forberedelse af oplæg, mål og målgruppe, mental forberedelse, overbevisning, formidlingsniveauer, strukturering af oplæg, positioner, præsentationens 10 grundregler og variation i formidlingen.” Du kan læse om Advokatsamfundets krav til den obligatoriske efteruddannelse for advokater og advokatfuldmægtige her.

Kursusindhold

Selvtillid
Hvad kan jeg gøre ved min nervøsitet?
Hvordan sænker jeg presset?

Gennemslagskraft
Hvordan får jeg mere gennemslagskraft?
Hvordan bliver jeg mere effektiv?

Forberedelse
Hvordan kan jeg spare tid?
Hvad er det vigtigste i forberedelsen?

Kropssprog
Hvordan skal jeg gebærde mig?
Er der nogle ting, jeg skal passe på med kropssproget?

Struktur
Hvordan laver jeg en logisk og letforståelig opbygning?
Hvilke strukturer passer til hvilke situationer?

Teknikker
Hvilke værktøjer kan jeg benytte og hvornår?
Hvilke teknikker passer til mig?

Dialog
Hvordan skaber jeg en god dialog?
Hvilken form for dialog skal jeg indgå i hvornår?

Avanceret formidling
Hvordan anvende billeder, lyd, tekst og billedsprog?
Hvilke enkle, men avancerede virkemidler giver gennemslagskraft?

Præsentationsniveauer
Hvilke niveauer kan jeg formidle på?
På hvilket formidlingsniveau får jeg præsenteret mit budskab mest effektivt?

Tid
Hvad kan jeg gøre for ikke at overskride den afsatte tid?
Hvad gør jeg, hvis jeg ryger ud ad en tangent? Hvordan kommer jeg tilbage?

Kommunikation
Hvordan er min egen kommunikation?
Hvordan kan jeg styrke min kommunikation?

Motivation
Hvordan skaber jeg engagement og nysgerrighed hos tilhørerne? Hvordan får jeg mit budskab ud på en spændende måde?

Kontakt
Hvordan skaber jeg en god kontakt med tilhørerne? Hvordan får jeg opbygget en positiv relation til tilhørerne?

Kursusprogram

Deltagernes ønsker og behov er udgangspunkt for kursets program. Hvilke emner vi kommer ind på, hvor meget emnerne fylder og hvornår vi kommer ind på dem, afhænger af deltagernes behov og ønsker.

Det følgende er et eksempel på, hvordan et program kan se ud.

Dag 1
Kl. 9 – 12.30
Forberedelse af oplæg, mental forberedelse, selvtillid og håndtering af nervøsitet.
Formiddagen koncentrerer sig om teknikker til bedre og lettere forberedelse af oplæg. Herunder klargørelse af mål og målgrupper.  Forskellige teknikker til  mental træning introduceres og afprøves. Struktur, feedback og effektiv præsentation er i fokus. Deltagerne præsenteres for forskellige struktureringsredskaber.

Kl. 13.15 – 17
Afholdelse af den forberedte præsentation og feedback på denne. Denne præsentation bliver optaget på DVD, så deltagerne kan se den og feedbacken derhjemme. Fordele, finter og fælder ved de forskellige praktiske hjælpemidler i formidlingssituationer gennemgås. Kurset afsluttes med udarbejdelse af individuelle handleplaner og evaluering.

Pris og praktisk

Pris når kurset holdes hos os:
3 dags kurser koster 52.000 kr.
2 dags kurser koster 38.000 kr.
1 dags kurser koster 21.000 kr.
½ dags træning koster 14.500 kr.

Prisen inkluderer lokaler, morgenmad, frokost, te/kaffe, chokolade, DVD-optagelser, materialer, mapper osv.

Pris når kurset holdes hos Jer.
3 dags kurser koster 42.000 kr.
2 dags kurser koster 30.000 kr.
1 dags kurser koster 16.000 kr.
½ dags træning koster 10.000 kr.

Prisen forudsætter, at I sørger for alt det praktiske. Men vi kan sørge for mapper og kopiere deltagermaterialet for kr. 1.500 pr. kursus. Vi kan sørge for projektor og bærbar pc for 500 kr. pr. kursus, mens leje af videokamera koster 1.000 kr. Udenfor København tillægges transport efter statens alm. takster.

Lokaler:
Pilestræde 61.1 sal, 1112 København K. (500 meter fra Nørreport). Kurset kan afholdes i vores lokaler eller i jeres egne lokaler. Kurset kan også arrangeres som internat.

Kurset har en teambuilding-effekt og skaber netværk, når kursusdeltagerne kommer ud til “lidt luksus” uden at skulle på kontoret i pauserne.

Varighed og tid:
De fleste kurser holdes i dagtimerne over 3 arbejdsdage. For at spare tid forbereder deltagerne et oplæg hjemme til anden kursusdag. Ved 2 dags og 1 dags kurser forbereder deltagerne sig inden kurset.

DVD/Video:
DVD/video giver deltagerne mulighed for at se sig selv på TV eller computeren. Det kan give en ekstra dimension, idet man får muligheden for at “give sig selv feedback”. På kurser i vore lokaler er optagelse på DVD inkluderet. Deltagerne får deres egen DVD med hjem efter kurset.

Deltagerantal:
På kurser i præsentationsteknik med 1 underviser kan der være:
Maks. 12 deltagere på et 3 dags kursus
Maks. 10 deltagere på et 2 dags kursus
Maks. 6 deltagere på et 1 dags kursus.
Ved 2 undervisere kan der være flere deltagere.

Ovenstående priser er eksklusiv moms.

Undervisere

Michael Brorsen

Michael Brorsen

Se profil

Julie Rantzau

Julie Rantzau

Se profil

Morten Overgaard Eskelund

Morten Overgaard Eskelund

Se profil

Har du spørgsmål til dette kursus, så udfyld venligst formularen nedenfor og vi vender tilbage snarest muligt.

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
MBK A/S
MBK A/S logo
Tilmeld vores nyhedsbrev

Tilmeld vores nyhedsbrev

MBK A/S er Danmarks bedst evaluerede kursusvirksomhed og nr. 1 i kategorierne "Karriere og Uddannelse" og "Konference, Kursus & Mødelokaler" på Trustpilot.

Læs hvorfor det går så godt i vores nyhedsbrev og få nyheder om kurser, lokaler og gratis foredrag.

Tak for din tilmelding :-)

Share This