Præsentationsteknik for advokater

rukner dit budskab i faglige petitesser eller manglende struktur?
Lader du nervøsiteten overtage, når du stiller dig op foran mange mennesker?
Vil du blive bedre til at fremlægge sager på møder, præsentere budskaber i organisationen, i retten, til kunder og kollegaer, undervise eller holde foredrag og taler?

Kurset er for advokater og advokatfuldmægtige, der vil styrke sin formidlingsevne og gennemslagskraft.

Udbytte – Du styrker din:

  • Gennemslagskraft og formidlingsevne.
  • Evne til at holde den røde tråd.
  • Evne til at bruge teknikker og redskaber.
  • Selvtillid og evne til at formindske nervøsiteten.
  • Evne til at skabe god kontakt med tilhørerne.
  • Mulighed for at bruge egne stærke sider.
  • Motivation til større formidlingsopgaver.

Indhold:

  • Forberedelse – hurtigere og bedre.
  • Manuskriptuafhængighed og husketeknik.
  • Metoder til at håndtere nervøsitet.
  • Strukturer til forskellige situationer.
  • Effektfulde indledninger og afslutninger.
  • Forskellige formidlingsniveauers betydning.
  • Kropssprogets betydning.
  • Skabe engagement hos tilhørerne.
  • Dynamisk kontakt med tilhørerne.
  • Håndtering af vanskelige tilhørere.
  • Brug af PowerPoint, OH, flip-over og whiteboard.
  • Træning gennem forskellige øvelser.

Form på Præsentationsteknik for advokater:

Kurset gennemføres som en vekselvirkning mellem korte oplæg og træning gennem praktiske øvelser. Du bliver ikke ensrettet på kurset, men vælger selv hvilke teknikker og redskaber, der er mest brugbare i dine arbejdssituationer. Du vil blive optaget på mobil, så du senere kan se din egen præsentation og feedbacken på den.

Obligatorisk efteruddannelse:

Advokater skal have obligatorisk efteruddannelse med 54 lektioner i løbet af en 3-årig periode (svarer til ca. 3 hele kursusdage om året). Vi har tilrettelagt vore kurser efter de krav, der er til obligatorisk efteruddannelse, og sørger for at vore kurser er relevante for alle typer advokater. På Advokatsamfundets hjemmeside står der ”Kurser af denne art, f.eks. retorik, præsentationsteknik og regnskabsforståelse, vil som udgangspunkt blive anset for at være af generel betydning for advokaterhvervet”.

På kursusbeviset efter et 2 dags kursus skriver vi: ”På kurset er NAVN over 15 lektioner á 45 minutters varighed blevet trænet i redskaber og teknikker til forberedelse, gennemførelse og evaluering af præsentationer, herunder: Forberedelse af oplæg, mål og målgruppe, mental forberedelse, overbevisning, formidlingsniveauer, strukturering af oplæg, positioner, præsentationens 10 grundregler og variation i formidlingen.” Du kan læse om Advokatsamfundets krav til den obligatoriske efteruddannelse for advokater og advokatfuldmægtige her.

Kursusindhold

Selvtillid
Hvad kan jeg gøre ved min nervøsitet?
Hvordan sænker jeg presset?

Gennemslagskraft
Hvordan får jeg mere gennemslagskraft?
Hvordan bliver jeg mere effektiv?

Forberedelse
Hvordan kan jeg spare tid?
Hvad er det vigtigste i forberedelsen?

Kropssprog
Hvordan skal jeg gebærde mig?
Er der nogle ting, jeg skal passe på med kropssproget?

Struktur
Hvordan laver jeg en logisk og letforståelig opbygning?
Hvilke strukturer passer til hvilke situationer?

Teknikker
Hvilke værktøjer kan jeg benytte og hvornår?
Hvilke teknikker passer til mig?

Dialog
Hvordan skaber jeg en god dialog?
Hvilken form for dialog skal jeg indgå i hvornår?

 

Avanceret formidling
Hvordan anvende billeder, lyd, tekst og billedsprog?
Hvilke enkle, men avancerede virkemidler giver gennemslagskraft?

Præsentationsniveauer
Hvilke niveauer kan jeg formidle på?
På hvilket formidlingsniveau får jeg præsenteret mit budskab mest effektivt?

Tid
Hvad kan jeg gøre for ikke at overskride den afsatte tid?
Hvad gør jeg, hvis jeg ryger ud ad en tangent? Hvordan kommer jeg tilbage?

Kommunikation
Hvordan er min egen kommunikation?
Hvordan kan jeg styrke min kommunikation?

Motivation
Hvordan skaber jeg engagement og nysgerrighed hos tilhørerne? Hvordan får jeg mit budskab ud på en spændende måde?

Kontakt
Hvordan skaber jeg en god kontakt med tilhørerne? Hvordan får jeg opbygget en positiv relation til tilhørerne?

Kursusprogram

Deltagernes ønsker og behov er udgangspunkt for kursets program. Hvilke emner vi kommer ind på, hvor meget emnerne fylder og hvornår vi kommer ind på dem, afhænger af deltagernes behov og ønsker.

Det følgende er et eksempel på, hvordan et program kan se ud.

Dag 1
Kl. 9 – 12.30
Forberedelse af oplæg, mental forberedelse, selvtillid og håndtering af nervøsitet.
Formiddagen koncentrerer sig om teknikker til bedre og lettere forberedelse af oplæg. Herunder klargørelse af mål og målgrupper.  Forskellige teknikker til  mental træning introduceres og afprøves. Struktur, feedback og effektiv præsentation er i fokus. Deltagerne præsenteres for forskellige struktureringsredskaber.

Kl. 13.15 – 17
Afholdelse af den forberedte præsentation og feedback på denne. Denne præsentation bliver optaget på mobil, så deltagerne kan se den og feedbacken derhjemme. Fordele, finter og fælder ved de forskellige praktiske hjælpemidler i formidlingssituationer gennemgås. Kurset afsluttes med udarbejdelse af individuelle handleplaner og evaluering.

Pris og praktisk

Pris når kurset holdes hos os:
3 dags kurser koster 54.000 kr.
2 dags kurser koster 40.000 kr.
1 dags kurser koster 23.000 kr.
½ dags træning koster 16.000 kr.

Prisen inkluderer lokaler, morgenmad, frokost, te/kaffe, chokolade, materialer mv.

Pris når kurset holdes hos jer:
3 dags kurser koster 44.000 kr.
2 dags kurser koster 32.000 kr.
1 dags kurser koster 18.000 kr.
½ dags træning koster 10.000 kr.

Prisen forudsætter, at I sørger for alt det praktiske. Men vi kan sørge for deltagermaterialer, mapper, blokke og kuglepenne for kr. 1.500 pr. kursus.
Udenfor København tillægges transport efter statens takst.

Lokaler:
Hos MBK tilbyder vi inspirerende kursuslokaler i hjertet af København.
Vores flotte kursuscenter er beliggende i Pilestræde 61, 1112 København K (50 meter fra Rundetårn og 500 meter fra Nørreport).
Vi anbefaler at kurset holdes hos os, da vores lokaler er indrettede til kurser, og vi har styr på lokalet, det tekniske udstyr og materialerne.
Desuden sørger vi for god forplejning i løbet af dagen startende med morgenmad og frugt – lækker frokost – til kaffe/te og eftermiddagschokolade.
Kurset giver en teambuilding-effekt og skaber netværk, når kursusdeltagerne kommer ud til “lidt luksus” uden at skulle på kontoret i pauserne.

Kurset kan naturligvis også afholdes i jeres egne lokaler eller på en anden lokation efter jeres ønske. Kurset kan også arrangeres som internat.

Varighed og tid:
De fleste kurser holdes i dagtimerne over 3 arbejdsdage. For at spare tid forbereder deltagerne et oplæg hjemme til anden kursusdag. Ved 2 dags og 1 dags kurser forbereder deltagerne sig inden kurset.

Optagelse:
Deltagerne bliver under kurset optaget via deres telefon. Det kan give en ekstra dimension, idet man får muligheden for at “give sig selv feedback”.

Deltagerantal:
På kurser i præsentationsteknik med 1 underviser kan der være:
Maks. 12 deltagere på et 3 dags kursus
Maks. 10 deltagere på et 1 og 2 dags kursus
Ved 2 undervisere kan der være flere deltagere.

Ovenstående priser er eksklusiv moms.

Har du spørgsmål til dette kursus, så udfyld venligst formularen nedenfor og vi vender tilbage snarest muligt.

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Kontakt os

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

15585

Tilmeld vores nyhedsbrev

MBK A/S er Danmarks bedst evaluerede kursusvirksomhed og nr. 1 i kategorierne "Karriere og Uddannelse" og "Konference, Kursus & Mødelokaler" på Trustpilot.

 

Du kan altid afmelde dig vores nyhedsmail via mail@mbk.dk eller www.mbk.dk/persondata.