+45 3543 4474 mail@MBK.dk

Salg for ikke-sælgere

Vil du være mere sikker, når du skal ud af din vante rolle som faglig ekspert?
Vil du have en god relation til jeres kunder, og være ambassadør for jeres virksomhed?
Vil du skabe god kundekontakt, og sørge for tilfredse kunder, der vender tilbage?
Vil du trænes i at kommunikere, præsentere og lede dialogen på rette vej?

Salg for ikke-sælgere

Du er ikke uddannet til at være sælger, du har en faglig stolthed, og ønsker ikke at blive en “anmasende sælgertype”. Men du er klar over, at din kontakt med kunderne er vigtig for jeres omdømme og muligheder. Du har brug for redskaber til at kommunikere, præsentere og skabe mersalg.

Udbytte – Du bliver bedre til:

  • At skabe bedre kontakt med kunder og kollegaer.
  • At tage udgangspunkt i kunden/samarbejdspartneren.
  • At afklare andres behov og ønsker på en professionel facon.
  • At præsentere jeres kompetencer og produkter mere interessant.
  • At få viden fra kunder og skabe grundlag for mersalg.
  • At have et potentielt salg for øje under samtaler med kunder.
  • At videregive relevant information til jeres sælgere.
  • At føle sikkerhed, når du skal overbevise og præsentere.
  • At træde i karakter og vise gennemslagskraft.

Indhold på kurset Salg for ikke-sælgere:

  • Mersalg og salgets psykologi.
  • Skabe kontakt, tillid og stærke relationer.
  • Din egen stil, facon og kommunikation.
  • Spørgeteknik – afdækning af kundens behov og motivation.
  • Fokus på kundens/samarbejdspartnerens fordele.
  • Indsamling og videregivelse af relevant information til kollegaer.
  • God argumentation i pressede og vigtige situationer.
  • Gode redskaber, når du skal overbevise andre.
  • Anvende kundens fordele, når du skal argumentere for gode løsninger.
  • Takling af kundens indvendinger og vanskelige kundetyper.
  • Overbevise på en venlig, behagelig, etisk og fagligt forsvarlig måde.
  • God og forståelig præsentation af jeres produkter, ideer og ydelser.
  • Træning gennem forskellige øvelser med feedback.
  • Personlig handlingsplan – hvordan kommer du videre efter kurset.

Form:

Du bliver ikke ensrettet og vælger selv, hvad der passer til dig. Kurset gennemføres som en vekselvirkning mellem korte oplæg og træning gennem praktiske øvelser. På kurset får du træning og vejledning, samt feedback fra underviser og de andre deltagere.

Kursusindhold

Personlig fremtræden
Hvordan kan jeg styrke min personlige fremtræden, når jeg har kundekontakt?
Hvordan opfatter andre mig?

Faglig og teknisk eller anmasende sælger?
Hvordan kan jeg styrke virksomhedens salg uden at blive en anmasende sælgertype?
Hvad er min rolle overfor kunderne?

Gennemslagskraft
Hvordan bliver jeg mere forståelig?
Hvordan får jeg mere gennemslagskraft og fastholder mine budskaber?

Vanskelige kunder
Hvordan håndterer jeg vanskelige kunder?
Hvordan undgår jeg at blive hylet ud af den eller komme ud på et sidespor?

Konflikthåndtering
Hvordan håndterer jeg konfliktsituationer?
Hvordan undgår jeg at reagere uhensigtsmæssigt?

Kontakt
Hvordan skaber jeg en god kontakt med kunderne?
Hvordan får jeg opbygget en positiv atmosfære?
Troværdighed, logik og følelser
Hvad kan jeg gøre for at styrke min troværdighed overfor kunder, kollegaer og chefer

Spørgeteknik
Hvilke spørgeteknikker skaber en god og venlig kontakt med kunderne?

Formidlingsniveauer
Hvilke niveauer kan jeg formidle på?
På hvilket formidlingsniveau får jeg præsenteret mit budskab mest effektivt?

Kommunikation
Hvilke enkle kommunikationsmodeller kan jeg bruge til at se på min egen kommunikation med?
Hvordan kan jeg styrke mine kommunikationsfærdigheder?

Barrierer hos mig og mine kunder
Hvad kan jeg gøre for at nedbryde barrierer hos kollegaer og kunder.
Hvad er mine kunders syn på mig?
Og hvad er mit syn på bestemte kundetyper?

Tidsrøvere
Hvad kan jeg gøre for ikke at overskride den afsatte tid? Hvordan takler jeg tidsrøvere?

Kursusprogram

Deltagernes ønsker og behov er udgangspunkt for kursets program. Hvilke emner vi kommer ind på, hvor meget emnerne fylder og hvornår vi kommer ind på dem, afhænger af deltagernes behov og ønsker.

Eksempel på program

Dag 1:
Kl. 9 – 12
Hvad er god service i dit arbejde?
Hvilke forventninger har dine kunder til din service?
Hvad er din rolle? Hvorfor er det vigtigt, at du også tænker på salget?
Hvordan kan du være mere opmærksom på, at du også har kunder, uden at du bliver anmasende?
Formiddagens mål er, at du får indsigt i forskellige kommunikationsformer, og en forståelse af, hvordan du kan skabe en god kontakt med kunderne.

Kl. 12.45 – 16
Om eftermiddagen får du redskaber til behovsafklaring.
Du bliver trænet i spørgeteknik, som er redskaber til at forstå, imødekomme og aflæse dine kunder.
Du får også redskaber til at formidle dine pointer, så kunden kan forstå og bruge dem.

Dag 2:
Kl. 9 – 12
Mennesketyper og motivation + øvelser
Formiddagens mål er at få bedre indsigt i hver enkelt kursusdeltagers kompetencer og indsatsområder.
Hvad er du god til? Hvad skal du øve dig på? Hvordan motiverer du dig selv? Hvordan får du selvtillid?

Kl. 12.45 – 16
Hvad er det dybest set kunden køber? + øvelser
Her gås i dybden med salgets psykologi og jeres egen virksomhed.
Hvordan kan du præsentere jeres produkter og ydelser bedre og mere appelerende?

Dag 3:
Kl. 9 – 12
Takling af indvendinger og vanskelige kunder + træning.
Formiddagen koncentrerer sig om imødegåelse af indvendinger.
Vi træner alle i at takle indvendinger på en venlig og imødekommende facon.
Vi gennemgår vanskelige kundetyper og hvordan disse bedst håndteres.

Kl. 12.45 – 16
Om eftermiddagen træner du at sætte grænser og fastholde dine mål og behov .
Du arbejder desuden med teknikker til at håndtere vanskelige situationer og vanskelige mennesker.
Du får et større indblik i dine egne styrker og svagheder, så du kan styrke din gennemslagskraft.
Tilsidst laver du en handleplan for din fremtidige kundekontakt og dit salg som ikke-sælger.

Pris og praktisk

Pris når kurset holdes hos os:
3 dags kurser koster 52.000 kr.
2 dags kurser koster 38.000 kr.
1 dags kurser koster 21.000 kr.

Prisen inkluderer lokaler, morgenmad, frokost, te/kaffe, chokolade, materialer, mapper osv..

Pris når kurset holdes hos Jer:
3 dags kurser koster 42.000 kr.
2 dags kurser koster 30.000 kr.
1 dags kurser koster 16.000 kr.
½ dags træning koster 10.000 kr.

Prisen forudsætter, at I sørger for alt det praktiske. Men vi kan sørge for mapper og kopiere deltagermaterialet for 1.500 kr. pr. kursus. Vi kan sørge for projektor og bærbar pc for 500 kr. pr. kursus.
Udenfor København tillægges transport efter statens alm. takster. Ovenstående priser tillægges moms.

Lokaler:
Vi har lokaler på Pilestræde 61,1, som ligger 5 minutter fra Nørreport. Kurset kan afholdes i vores lokaler eller i jeres egne lokaler. Kurset kan også arrangeres som internat.

Vi anbefaler at kurset holdes hos os. Vores lokaler er indrettede til disse kurser. Vi har styr på mapper og materialer og det tekniske udstyr såsom projektor. Vi har en aftale med en god frokostrestaurant, og sørger selv for forplejning i løbet af dagen.

Kurset har en teambuilding-effekt og skaber netværk, når kursusdeltagerne kommer ud til “lidt luksus” uden at skulle på kontoret i pauserne.

Varighed:
Dette kursus holdes i dagtimerne over 1, 2 eller 3 arbejdsdage.

Deltagerantal:
Maks. 16 deltagere på et 3 dags kursus.
Maks. 10 deltagere på et 2 dags kursus
Maks. 6 deltagere på et 1 dags kursus.

Undervisere

Michael Brorsen

Michael Brorsen

Se profil

Har du spørgsmål til dette kursus, så udfyld venligst formularen nedenfor og vi vender tilbage snarest muligt.

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
Share This
MBK A/S
MBK A/S logo
Tilmeld vores nyhedsbrev

Tilmeld vores nyhedsbrev

MBK A/S er Danmarks bedst evaluerede kursusvirksomhed og nr. 1 i kategorierne "Karriere og Uddannelse" og "Konference, Kursus & Mødelokaler" på Trustpilot.

Læs hvorfor det går så godt i vores nyhedsbrev og få nyheder om kurser, lokaler og gratis foredrag.

Tak for din tilmelding :-)