+45 3543 4474 mail@MBK.dk

Den effektive sælger

Vil du have træning, så du bliver endnu bedre til at sælge til nye kunder?
Vil du være bedre til at sælge mere til dine nuværende kunder?
Vil du være bedre til at få tilfredse kunder og skabe gensalg?
Vil du være bedre til at lede kunden på rette vej?

Den effektive sælger

Dette kursus er for dig, der har personlig kundekontakt. Du vil have redskaber til og træning i at sælge ideer, varer og ydelser. Du vil hurtigt mærke en stor forskel i dit salgsarbejde, fordi du får metoder og træning.

Udbytte – Du bliver bedre til:

  • Salg – at sælge mere og bedre.
  • At tage udgangspunkt i kunden.
  • At skabe god kontakt med kunderne.
  • At planlægge målrettet og systematisk.
  • At bruge professionelle salgsteknikker.
  • At gøre dit produkt mere interessant.
  • At imødegå kundens indvendinger.
  • At bruge din naturlige gennemslagskraft.
  • At præsentere og formidle forståeligt.

Indhold på kursus Den effektive sælger:

  • Salg og salgets psykologi.
  • Forberedelse af salget – hurtigt og effektivt.
  • Salg – venligere og bedre.
  • Din egen stil, facon og kommunikation som sælger.
  • Spørgeteknik – afdækning af kundens behov og motivation.
  • At lede kunden hen mod de produkter, som du helst vil sælge.
  • Forskellige formidlingsniveauer.
  • God argumentation i salgssituationer.
  • Skabe kontakt, tillid og stærke relationer.
  • Anvende kundens fordele i salget.
  • Takling af kundens indvendinger.
  • Vanskelige kundetyper.
  • Købesignaler og afslutning af salget.
  • Træning gennem forskellige øvelser.
  • Personlig handlingsplan – hvordan kommer du videre efter kurset.

Form:

Kurset gennemføres som en vekselvirkning mellem
korte oplæg og træning gennem praktiske øvelser.
Vi fokuserer på salget og dig som sælger. Du får feedback fra underviser og de andre
deltagere og bliver optaget på DVD.

Kursusindhold

Forberedelse
Hvordan forbereder jeg mig hurtigt og effektivt?
Hvad er det allervigtigste i forberedelsen?

Motivation og selvtillid
Hvordan motiverer jeg mig selv?
Hvad gør jeg for at komme videre efter dårlige oplevelser?

Styrker og udviklingsområder
Hvad er min sælgerstil?
Hvor er mine styrker, og hvad skal jeg øve mig på at blive bedre til?

Hvad sælger jeg egentlig?
Hvordan kan jeg blive helt skarp på mine produkter?
Hvad er det vigtigste at fortælle kunden?

Personlig fremtræden
Hvordan påvirker min måde at kommunikere på andre?
Hvordan opleves min personlige fremtræden af andre?

Kropssprog
Hvordan påvirker mit kropssprog andre?
Hvordan kan jeg bruge mig selv endnu bedre?

Mersalg og gensalg
Hvordan sørger jeg for at sælge mere til mine eksisterende kunder?
Hvordan skaber jeg basis for gensalg?

Afdækning af kundebehov
Hvilke spørgeteknikker kan jeg bruge?
Hvilke redskaber kan jeg bruge for at sikre salget, gensalget og skabe mersalg?

Kontakt
Hvordan skaber jeg en god kontakt til mine kunder?
Hvordan får jeg opbygget en positiv atmosfære?

Kommunikation
Hvilke enkle kommunikationsmodeller kan jeg bruge til at styrke mit salg?
Hvordan får jeg mere tryghed og sikkerhed i salget?

Kundens købemotiver
Hvad er det, der dybest set motiverer kunden til at købe?
Hvordan kan jeg styre mit salg, så jeg indfrier kundens behov?

Indvendinger og vanskelige kunder
Hvordan imødegår jeg kundernes indvendinger?
Hvordan takler jeg vanskelige kunder?

Købesignaler og lukke salget
Hvad er kundens typiske købesignaler?
Hvordan lukker jeg salget?

Træning og feedback
Hvilke teknikker skal jeg træne efter kurset?
Hvordan kommer jeg i gang?

Kursusprogram

Det følgende er et eksempel på, hvordan et program kan se ud. Vi anbefaler, at program og indhold skræddersys til jer, hvis I vælger et virksomhedsinternt kursus.

Eksempel på program

Dag 1:
Kl. 9 – 12.15
Sælgertyper og motivation + øvelser
Formiddagen går tæt på den enkelte sælger for at stille skarpt på hver enkelts kompetencer og indsatsområder. Hvad er du god til? Hvad skal du øve dig på? Hvordan motiverer du dig selv? Hvordan får du selvtillid?

Kl. 13 – 16
Forberedelse af salg og spørgeteknikker + træning.
Her ses på hvordan kundens behov bedst afdækkes. Spørgeteknikker vises og indøves. Der trænes hårdt på at få spørgeteknikker til at sidde og hver enkelt deltager får personlig feedback.

Dag 2:
Kl. 9 – 12
Hvad er det dybest set kunden køber? + øvelser
Her gås i dybden med salgets psykologi og jeres egen virksomhed. Hvordan kan I sælge jeres produkter meget bedre og mere appelerende?

Kl. 12.45 – 16
Præsentation, købesignaler og lukke salget + træning.
Redskaber til produktpræsentation præsenteres og trænes. Typiske købesignaler og hvordan du lukker salget gennemgås og trænes og optages på personlig DVD. Alle får personlig feedback.

Dag 3:
Kl. 9 – 12
Takling af indvendinger og vanskelige kunder + træning.
Formiddagen koncentrerer sig om imødegåelse af indvendinger. Vi træner alle i at takle indvendinger på en venlig og sælgende måde og gennemgår vanskelige kundetyper og hvordan disse bedst håndteres.

Kl. 12.45 – 16
Avancerede salgsteknikker, personlig fremtræden og handlingsplan.
Avancerede salgsteknikker gennemgås. Den enkelte sælger får en tilbagemelding fra de andre kursusdeltagere på egne stærke og svage sider i salget. Kurset afsluttes med udarbejdelse af individuelle personlige handleplaner, så alle kursusdeltagere kommer til at sælge mere effektivt.

Pris og praktisk

Pris når kurset holdes hos os:
3 dags kurser koster 52.000 kr.
2 dags kurser koster 38.000 kr.
1 dags kurser koster 21.000 kr.
Prisen inkluderer lokaler, morgenmad, frokost, te/kaffe, chokolade, materialer, mapper osv..

Pris når kurset holdes hos Jer:
3 dags kurser koster 42.000 kr.
2 dags kurser koster 30.000 kr.
1 dags kurser koster 16.000 kr.
½ dags træning koster 10.000 kr.

Prisen forudsætter, at I sørger for alt det praktiske. Men vi kan sørge for mapper og kopiere deltagermaterialet for 1.500 kr. pr. kursus. Vi kan sørge for projektor og bærbar pc for 500 kr. pr. kursus.
Udenfor København tillægges transport efter statens alm. takster. Ovenstående priser tillægges moms.

Lokaler:
Vi har lokaler på Pilestræde 61,1, som ligger 5 minutter fra Nørreport. Kurset kan afholdes i vores lokaler eller i jeres egne lokaler. Kurset kan også arrangeres som internat.

Vi anbefaler at kurset holdes hos os. Vores lokaler er indrettede til disse kurser. Vi har styr på mapper og materialer og det tekniske udstyr såsom projektor. Vi har en aftale med en god frokostrestaurant, og sørger selv for forplejning i løbet af dagen.

Kurset har en teambuilding-effekt og skaber netværk, når kursusdeltagerne kommer ud til “lidt luksus” uden at skulle på kontoret i pauserne.

Varighed:
Dette kursus fungerer bedst over 3 dage, men kan også holdes på 1 eller 2 dage eller som foredrag.

Deltagerantal:
Maks. 16 deltagere på et 3 dags kursus (bedre med 12 deltagere).
Maks 12 deltagere på et 2 dags kursus (bedre med 8-10 deltagere).
Maks. 8 deltagere på et 1 dags kursus.

Undervisere

Michael Brorsen

Michael Brorsen

Se profil

Har du spørgsmål til dette kursus, så udfyld venligst formularen nedenfor og vi vender tilbage snarest muligt.

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
Share This
MBK A/S
MBK A/S logo
Tilmeld vores nyhedsbrev

Tilmeld vores nyhedsbrev

MBK A/S er Danmarks bedst evaluerede kursusvirksomhed og nr. 1 i kategorierne "Karriere og Uddannelse" og "Konference, Kursus & Mødelokaler" på Trustpilot.

Læs hvorfor det går så godt i vores nyhedsbrev og få nyheder om kurser, lokaler og gratis foredrag.

Tak for din tilmelding :-)