Kursus i Den effektive sælger

Vil du have træning, så du bliver endnu bedre til at sælge til nye kunder?
Vil du være bedre til at sælge mere til dine nuværende kunder?
Vil du være bedre til at få tilfredse kunder og skabe gensalg?
Vil du være bedre til at lede kunden på rette vej?

Dette kursus er målrettet dig, der har personlig kundekontakt og erfaring med salg.
Du vil have redskaber og træning, så du bliver endnu bedre til at sælge ideer, varer og ydelser. Du er allerede godt kørende, men du er klar over, at salg handler om små ting, der i den grad kan gøre en stor forskel og det er det du leder efter: Detaljer, viden og værktøjer, som kan gøre en stor forskel i din hverdag. Via kurset vil du hurtigt mærke en stor forskel i dit salgsarbejde, fordi du får opdaterede metoder og træning heri.

Udbytte – du styrker din:

  • Sælge mere og bedre.
  • Tage udgangspunkt i kunden.
  • Skabe god kontakt med kunderne.
  • Planlægge målrettet og systematisk.
  • Bruge professionelle salgsteknikker.
  • Gøre dit produkt mere interessant.
  • Imødegå kundens indvendinger.
  • Bruge din naturlige gennemslagskraft.
  • Præsentere og formidle forståeligt.

Indhold på kurset Den Effektive sælger:

  • Salgets psykologi.
  • Forberedelse af salget – hurtigt og effektivt.
  • Salg – venligere og bedre.
  • Din egen stil, facon og kommunikation som sælger.
  • Spørgeteknik – afdækning af kundens behov og motivation.
  • At lede kunden hen mod de produkter, som du helst vil sælge.
  • God argumentation i salgssituationer.
  • Skabe kontakt, tillid og stærke relationer.
  • Anvende kundens fordele i salget.
  • Takling af kundens indvendinger.
  • Vanskelige kundetyper.
  • Købesignaler og afslutning af salget.
  • Træning gennem forskellige øvelser.

Form:

Kurset gennemføres som en vekselvirkning mellem korte oplæg og træning gennem praktiske øvelser.

Kursusindhold

Forberedelse
Hvordan forbereder jeg mig hurtigt og effektivt?
Hvad er det allervigtigste i forberedelsen?

Motivation og selvtillid
Hvordan opretholder jeg min motivation og inspiration i hverdagen?
Hvad gør jeg for at komme videre efter dårlige oplevelser?

Styrker og udviklingsområder
Hvad er min sælgerstil og hvordan virker den bedst muligt?
Hvor er mine styrker, og hvad skal jeg øve mig på at blive bedre til?

Hvad sælger jeg egentlig?
Hvad er det vigtigste at fortælle kunden?
Hvordan kan jeg blive helt skarp på mine produkter?
Hvordan overbeviser jeg kunden om, at det er en god forretning at handle med mig?

Personlig fremtræden
Hvordan påvirker min måde at kommunikere på andre?
Hvordan opleves min personlige fremtræden af andre?

Kropssprog
Hvordan påvirker mit kropssprog andre?
Hvordan kan jeg bruge mig selv endnu bedre?

Mersalg og gensalg
Hvordan sørger jeg for at sælge mere og dybere ind til mine eksisterende kunder?
Hvordan skaber jeg basis for gensalg?

Afdækning af kundebehov
Hvilke spørgeteknikker kan jeg bruge, og hvilke skal jeg bestemt ikke bruge?
Hvilke redskaber kan jeg bruge for at sikre salget, gensalget og skabe mersalg?

Kontakt
Hvordan skaber jeg en god kontakt til mine kunder?
Hvordan får jeg opbygget en konstruktiv atmosfære?

Kommunikation
Hvilke enkle kommunikationsmodeller kan jeg bruge til at styrke mit salg?
Hvordan får jeg mere tryghed og sikkerhed i salget?

Kundens købemotiver
Hvad er det, der dybest set motiverer kunden til at købe?
Hvordan kan jeg styre mit salg, så jeg indfrier kundens behov?

Indvendinger og vanskelige kunder
Hvordan imødegår jeg kundernes indvendinger?
Hvordan takler jeg vanskelige kunder?

Købesignaler og lukke salget
Hvad er kundens typiske købesignaler?
Hvordan lukker jeg salget?

Træning og feedback
Hvilke teknikker skal jeg træne efter kurset?
Hvordan kommer jeg i gang?

Kursusprogram

Det følgende er et eksempel på, hvordan et program kan se ud. Vi anbefaler, at program og indhold skræddersys til jer, hvis I vælger et virksomhedsinternt kursus.
Eksempel på program

Dag 1:

Kl. 9 – 12.15
Introduktion, ramme og motivation + øvelser

Formiddagen går tæt på den enkelte sælger for at stille skarpt på hver enkeltes kompetencer og indsatsområder. Hvad er du god til? Hvad skal du øve dig på? Hvordan motiverer du dig selv? Hvordan får du selvtillid?

Kl. 13 – 16
Forberedelse af salg og spørgeteknikker + træning.

Her ses på hvordan kundens behov bedst afdækkes. Spørgeteknikker vises og indøves. Der trænes hårdt på at få spørgeteknikker til at sidde og hver enkelt deltager får personlig feedback.

Dag 2:

Kl. 9 – 12
Hvad er det dybest set kunden køber? + øvelser

Her går vi i dybden med salgets psykologi og jeres egen virksomhed. Hvordan kan I sælge jeres produkter meget bedre og mere appellerende?

Kl. 12.45 – 16
Præsentation, købesignaler og lukke salget + træning.

Redskaber til produktpræsentation præsenteres og trænes. Typiske købesignaler og hvordan du lukker salget gennemgås og trænes og optages på din mobil. Alle får personlig feedback.

Dag 3:

Kl. 9 – 12
Takling af indvendinger og vanskelige kunder + træning.

Formiddagen koncentrerer sig om imødegåelse af indvendinger. Vi træner alle i at takle indvendinger på en venlig og sælgende måde og gennemgår vanskelige kundetyper og hvordan disse bedst håndteres.

Kl. 12.45 – 16
Avancerede salgsteknikker, personlig fremtræden og handlingsplan.
Avancerede salgsteknikker gennemgås. Den enkelte sælger får en tilbagemelding fra de andre kursusdeltagere på egne stærke og svage sider i salget. Kurset afsluttes med udarbejdelse af individuelle personlige handleplaner, så alle kursusdeltagere kommer til at sælge mere effektivt.

Pris og praktisk

Pris når kurset holdes hos os:
3 dags kurser koster 54.000 kr.
2 dags kurser koster 40.000 kr.
1 dags kurser koster 23.000 kr.

Prisen inkluderer lokaler, morgenmad, frokost, te/kaffe, chokolade, materialer mv.

Pris når kurset holdes hos jer:
3 dags kurser koster 44.000 kr.
2 dags kurser koster 32.000 kr.
1 dags kurser koster 18.000 kr.

Prisen forudsætter, at I sørger for alt det praktiske. Men vi kan sørge for deltagermaterialer, mapper, blokke og kuglepenne for kr. 1.500 pr. kursus.
Udenfor København tillægges transport efter statens takst.

Lokaler:
Hos MBK tilbyder vi inspirerende kursuslokaler i hjertet af København.
Vores flotte kursuscenter er beliggende i Pilestræde 61, 1112 København K (50 meter fra Rundetårn og 500 meter fra Nørreport).
Vi anbefaler at kurset holdes hos os, da vores lokaler er indrettede til kurser, og vi har styr på lokalet, det tekniske udstyr og materialerne.
Desuden sørger vi for god forplejning i løbet af dagen startende med morgenmad og frugt – lækker frokost – til kaffe/te og eftermiddagschokolade.
Kurset giver en teambuilding-effekt og skaber netværk, når kursusdeltagerne kommer ud til “lidt luksus” uden at skulle på kontoret i pauserne.

Kurset kan naturligvis også afholdes i jeres egne lokaler eller på en anden lokation efter jeres ønske. Kurset kan også arrangeres som internat.

Varighed og tid:
Dette kursus afholdes bedst over 3 kursusdage – det kan dog sammensættes med en varighed på 1- eller 2-kursusdage.

Deltagerantal:
Kurset Den effektive sælger har et maksimum deltagerantal på 16 personer  (optimalt 12 personer). Kontakt os ved spørgsmål.

Ovenstående priser er eksklusiv moms.

Har du spørgsmål til dette kursus, så udfyld venligst formularen nedenfor og vi vender tilbage snarest muligt.

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Kontakt os

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

15585

Tilmeld vores nyhedsbrev

MBK A/S er Danmarks bedst evaluerede kursusvirksomhed og nr. 1 i kategorierne "Karriere og Uddannelse" og "Konference, Kursus & Mødelokaler" på Trustpilot.

 

Du kan altid afmelde dig vores nyhedsmail.